وجدان آگاه

نوشته های یک وجدان آگاه و چشم بینا در مورد آنجه در اطراف خویش می بیند

وجدان آگاه

نوشته های یک وجدان آگاه و چشم بینا در مورد آنجه در اطراف خویش می بیند

باید یاد بدهند، باید یاد بگیرند و باید استفاده کنند، همه باهم

سلام علیکم


یه وجدان آگاه خوب و بد همه چیز رو باهم میبینه و خودش رو هم در نظر می گیره.

امروز یه تجربه عملی دیگه بدست آوردم، و اون هم این بود که وقتی یه سیستم برای انجام کاری هست، باید مسئولین آن را به کاربر یاد بدهند، کاربر هم حتما یاد بگیرد با دقت و همه باهم از همه چیز آن سیستم استفاده کنند.


امروز برای انجمن علمی و انتخابات آن ( که مسئولش من شدم ) دسترسی من رو به قسمتی از سایت درسی و آموزشی ما باز کردند ( مودل) که امکانات زیادی دارد.

اما مشکلات کم ندارد، خوب و کامل فارسی نشده، یه خورده هم یوزر فرندی نیست و ورژن ش هم قدیمی هست.


بعد از یک ساعت و خورده ای، آن هم دونفری، ور رفتن با قسمت های مختلف دسترسی، نتونستیم بک رای گیری رو امتحانای برگزار کنیم، و آنجا بود که پی بردم چرا حداقل نود درصد استادها، اصلا از هیچ امکانات این سیستم استفاده نمی کنند.


خوب ما که دانشجوی آی تی هستیم و صبح تا شب با این چیزا سروکار داریم، نتونستیم به اون شکلی که فکر می کردیم ( به راحتی و خیلی سریع) از یکی از امکانات استفاده کنیم، دیگه چه انتظاری از استادهایی می رود که علارغم علم احتمالا بسیار در درس خود، هیچ موقه از چنین سیستمی استفاده نکرده اند!


اینجاست که نیاز به بلد بودن این کار بصورت تخصصی احساس می شود، یعنی مسئول این امر به خوبی و صد درصد با آن سایت ( ال ام اس) و امکانات آشنا باشد، بتواند آن را به خوبی فارسی کند، به خوبی قسمت های لازم سایت را بچیند تا استاد و دانشجو بتوانند راحت با آن کار کنند.


اما قسمت مهم تری که گویا اصلا صورت نمی گیرد و نیست، یکی همین تخصصی بلد بودن سایت توسط مسئولش هست و هم اینکه آموزش خوب و کاملی که لازمه به استاد و دانشجو داده بشه، داده نمی شود.

پ ن : همین فردا امتحان آنلاین داریم و بیش از80 درصد بچه ها سردرگم هستند که اصلا امتحان آنلاین چی و چه جوری است، نشون میده که آموزشی ندیدند اصلا!!!


به نظر من اگر قراره یه آموزش الکترونیک موفق داشته باشیم، باید همه ی استفاده کننده ها به خوبی با همه ی امکانات و ویژگی های وسیله های آموزش الکتروینکی آشنا باشند و بتوانند و بدانند که در زمان مناسب از آنها استفاده کنند.

پ ن: این امکانات تقریبا داره به سمت بی نهایت رشد می کنه !


امیدوارم روزی آنقدر علم آموزش الکترونیکی و علم به امکانات ش فراگیر بشه که بشه قسمتی از آموزش همکانی و عمومی و در حقیقت آموزش استفاده از آنها، مثل آموزش الفبا در بین همه صورت بگیرد و شاهد موفقیت همه با این سیستم باشیم.